Få tilgang til LiveCareer-kontoen din
Hvor finner jeg påloggingsknappen?
På Livecareer.no er påloggingsknappen i den øverste raden med lenker, ved siden av «Kontakt oss»-knappen.
Hvorfor kan jeg ikke logge på?
Vi forstår hvor frustrerende det kan være når du ikke kan logge på kontoen din. Hvis du opplever dette problemet, kan det være en feil i systemet. Vi har imidlertid noen løsninger som kan bidra til å løse problemet:
Det første du kan prøve er å tømme nettleserens hurtigbuffer. Her er noen trinnvise instruksjoner for hvordan du tømmer hurtigbufferen i ulike nettlesere:
På Google Chrome:
- Klikk på de tre vertikale prikkene øverst til høyre under fanene.
- Velg «Slett nettlesingsdata».
- Velg en tidsperiode øverst i vinduet. For å slette alt, velg «Alle datoer».
- Merk av i boksene ved siden av «Informasjonskapsler og andre nettstedsdata» og «Bufrede bilder og filer».
- Klikk på «Slett data».
På Apple Safari:
- Trykk på Ctrl + Alt + E på tastaturet samtidig for å tømme hurtigbufferen.
- Du kan også klikke på «Safari»-fanen øverst til høyre på skjermen og velge «Preferanser» fra rullegardinmenyen.
- Velg «Avansert».
- Merk av for «Vis utviklingsmeny i menylinjen» nederst i vinduet, og gå deretter til menylinjen og klikk på «Utvikling», deretter «Tøm hurtigbuffer».
På Microsoft Edge:
- Trykk Ctrl + Shift + Del på tastaturet samtidig.
- Velg «Alt» i rullegardinmenyen «Tidsintervall».
- Velg «Buffer» eller «Bufrede bilder og filer», og klikk deretter på «Fjern nå».
Hvis det ikke fungerer å tømme hurtigbufferen, kan du prøve å få tilgang til kontoen din fra et privat nettleservindu eller «inkognitomodus» på Chrome.
Vi håper at en av disse løsningene hjelper deg med å løse problemet. Hvis ikke kan du ta kontakt med oss for å få mer hjelp. Vi hjelper deg gjerne.
Hvordan tilbakestiller eller gjenoppretter jeg passordet mitt?
Ikke bekymre deg hvis du trenger et nytt passord. Du trenger bare å kontakte oss her, slik at vi kan tilbakestille det for deg.
Tilbakestilling av passord fungerer ikke. Den har havnet i en sløyfe og sender meg bare tilbake til den samme siden for tilbakestilling av passord. Hva kan jeg gjøre?
Du kan prøve å løse problemet på flere måter. Her er noen forslag:
- Oppdater siden ved å trykke F5 eller klikke på oppdateringsknappen.
- Åpne en ny fane eller nettleservindu i Google Chrome.
- Tøm Google Chrome-bufferen ved å klikke på de tre vertikale prikkene øverst til høyre under fanene, og deretter på «Slett nettlesingsdata». Velg «Alle datoer» for tidsperioden, og merk av i boksene ved siden av «Informasjonskapsler og andre nettstedsdata» og «Bufrede bilder og filer».
- Klikk på «Slett data», og prøv å laste ned dokumentet på nytt.
- Slett Google Chrome-nettleserloggen ved å klikke på de tre vertikale prikkene øverst til høyre under fanene, velge «Logg» og deretter «Logg» igjen i rullegardinmenyen.
- Helt til venstre på siden klikker du «Slett nettlesingsdata» og velger «Alle datoer» for tidsperioden. Gå tilbake til LiveCareer, og prøv å logge på kontoen din igjen.
Hvis problemet vedvarer etter å ha fulgt disse trinnene, kontakt vårt flotte kundestøtteteam.
Tekniske problemer med CV og følgebrev
Hva er inkludert i LiveCareers abonnement med ubegrenset tilgang?
Når du har ubegrenset tilgang til LiveCareer, kan du:
- lage ubegrenset antall CV-er og følgebrev
- laste ned, skrive ut eller sende ubegrenset antall CV-er og følgebrev på e-post som Adobe PDF (.pdf), MS Word-dokument (.docx) og ren tekst (.txt)
- lagre CV-er og følgebrever for å få tilgang til eller redigere dem når som helst
- bruke førsteklasses tilleggsverktøy til å hjelpe deg med å finne en jobb
Hvorfor kan jeg ikke laste ned et dokument jeg allerede har betalt for?
Prøv først å logge av kontoen din før du logger på igjen.
Hvis du bruker Google Chrome, prøv deretter å tømme bufferen:
- Klikk på de tre vertikale prikkene øverst til høyre under fanene.
- Velg «Slett nettlesingsdata».
- Velg en tidsperiode øverst i vinduet. For å slette alt, velg «Alle datoer».
- Merk av i boksene ved siden av «Informasjonskapsler og andre nettstedsdata» og «Bufrede bilder og filer».
- Klikk på «Slett data».
- Prøv å laste ned dokumentet på nytt.
Du kan når som helst laste ned CV-er eller følgebrev ved å logge på oversikten din, gå til lagrede dokumenter, velge «Last ned» og velge filformatet «Ren tekst» (.txt).
Hvis ingen av disse trinnene løser problemet, kan du kontakte kundestøtteteamet for å få hjelp. Vi hjelper deg gjerne!
Hvorfor kan jeg ikke skrive ut dokumentet mitt?
Det kan være flere grunner til at du opplever dette problemet. For å feilsøke problemet anbefaler vi at du gjør følgende:
- Sørg for at du har lastet ned CV-en til datamaskinen din og lagret den i et av de aksepterte formatene: Adobe PDF (.pdf), MS Word-dokument (.docx) og ren tekst (.txt).
- Dobbeltsjekk at skriveren er slått på og klar til å skrive ut.
- Prøv å starte skriveren på nytt.
- Tilbakestill datamaskinen, og prøv å skrive ut på nytt.
Hvis ingen av trinnene ovenfor løser problemet, kan du ta kontakt med oss for å få mer hjelp. Vi hjelper deg gjerne!
Jeg har problemer med avstand/marger/størrelse. Når jeg skriver ut CV-en min, skrives den ut på flere sider, eller så er det for store avstander mellom seksjonene. Hvordan fikser jeg dette?
For å løse eventuelle problemer med avstander eller marginer på CV-en anbefaler vi å følge disse enkle trinnene:
- Logg på kontoen din, og naviger til oversikten.
- Finn og klikk på blyantikonet på midten av CV-bildet. Dette tar deg til redigeringsverktøyet.
- I redigeringsverktøyet ser du tre faner merket med «Mal», «Formatering» og «Farge». Velg «Formatering»-fanen.
- Her finner du verktøy som hjelper deg med å justere avstanden, margene og skriftstørrelsene på CV-en din.
- Når du har gjort endringene dine, last dokumentet ned igjen, eller klikk på «Lagre og gå til neste» for å lagre den oppdaterte CV-en.
Hvorfor kan jeg ikke laste opp et eksisterende dokument?
Sørg for at du bruker et passende format. Byggeren godtar følgende formater: DOC, DOCX, PDF, HTML, RTF og TXT under 10 MB i størrelse.
Hvis du bruker et av dokumentene ovenfor, ta kontakt med oss for å få hjelp.
Jeg må lage flere versjoner av CV-en min for forskjellige jobber, og siden tillater ikke dette?
For å få tilgang til tjenesten vår, sørg for at du har et aktivt abonnement ved å klikke på «Innstillinger»-fanen og se etter «Abonnementsoversikt».
For den beste brukeropplevelsen anbefaler vi å bruke Google Chrome, som er plattformens mest kompatible nettleser. Hvis du opplever problemer, anbefaler vi å logge på kontoen din med Google Chrome og prøve på nytt.
Vi er forpliktet til å gi deg best mulig service og støtte, så ta kontakt med oss hvis du har flere spørsmål eller bekymringer.
Hvorfor kan ikke rekruttereren/ansettelederen åpne e-posten jeg sendte med CV-en min?
Vi ønsker å sikre at du har best sjanse for å lykkes i jobbsøknaden din, og derfor anbefaler vi å følge disse trinnene for å sikre at CV-en din er i riktig format og kan sees av potensielle arbeidsgivere.
For det første anbefaler vi å sjekke med rekruttereren for å bekrefte at du har lastet ned CV-filen i riktig format. Hvis ikke, last ned CV-en din ved hjelp av Google Chrome, og lagre den i et filformat som arbeidsgiveren presiserer i stillingsbeskrivelsen, for eksempel .doc, .docx, PDF, ODT, RTF eller TXT. Hvis stillingsbeskrivelsen ikke spesifiserer et bestemt filformat, anbefaler vi å lagre den som PDF eller .doc.
Når du har lagret CV-en din i passende format, legg den ved i en e-post og send den til deg selv som en test. Hvis alt ser bra ut, bør du kunne legge ved filen i en e-post og sende den til potensielle arbeidsgivere uten problemer.
Hvis du fortsatt opplever problemer, kan du ta kontakt med oss for å få mer hjelp. Vi hjelper deg gjerne så langt vi kan.
Takk for at du bruker tjenesten vår, og vi ønsker deg lykke til i jobbsøkingen.
Løse problemer med nettstedet
Hvorfor får jeg stadig feilmeldingen «Error 400 bad request» når jeg prøver å gå til nettstedet?
Det kan være flere grunner. Prøv noe eller alt av følgende i Google Chrome:
- Oppdater siden.
- Tøm hurtigbufferen i enhetsinnstillingene.
Hvis ingenting ovenfor løser problemet ditt, ta kontakt med oss.
Hvorfor fryser nettstedet hver gang jeg prøver å klikke på en CV?
Hvis datamaskinen plutselig slutter å svare, kan du prøve følgende trinn:
- Koble fra alle enheter som er koblet til datamaskinen.
- Slå av datamaskinen.
- Koble datamaskinen fra stikkontakten.
- Vent 20 sekunder, slå deretter på datamaskinen, og prøv igjen.
Merk: Google Chrome er vår mest kompatible nettleser.
Hvorfor lagrer ikke nettstedet arbeidet mitt? Jeg mister stadig informasjonen min?
Vi forstår hvor frustrerende det kan være når du ikke kan lagre arbeidet ditt, og vi hjelper deg gjerne med å løse problemet. Her er noen trinn du kan prøve:
- Først må du sørge for at du har en stabil internettforbindelse. Byggeren vår lagrer endringer i CV-en din i sanntid, så en ustabil internettforbindelse kan føre til problemer med å lagre arbeidet eller kan bety at arbeidet blir lagret med jevne mellomrom.
- Deretter anbefaler vi å bruke Google Chrome for å logge på kontoen din, siden dette er den mest kompatible nettleseren for plattformen vår.
- Hvis problemet vedvarer, anbefaler vi at du tømmer Google Chrome-bufferen og prøver å lagre dokumentet på nytt. Hvis du er usikker på hvordan du tømmer bufferen, kan du søke på Google om hvordan du gjør det.
Hvis du har prøvd alt ovenfor og fortsatt ikke kan lagre arbeidet ditt, kan du ta kontakt med oss. Vi hjelper deg gjerne så langt vi kan, med å løse problemet.
Betalingsdetaljer
Hvordan finner jeg LiveCareer-transaksjoner på kontoutskriften min?
På kontoutskriften kan du søke etter: Livecareer.no eller BLD*Livecareer.no.
Hva er alle tilgjengelige betalingsmåter?
Du finner tilgjengelige betalingsmåter på betalingssiden på nettstedet. Hvis du gjennomfører en betaling med et kredittkort, må du kanskje kontakte banken din for ytterligere autorisasjon. Dette ekstra trinnet er noen ganger nødvendig for å sikre at betalingen behandles jevnt og sikkert.
Vi beklager eventuelle ulemper dette kan medføre, og vi setter pris på forståelsen din. Hvis du har spørsmål eller bekymringer, kan du ta kontakt med oss, så hjelper vi deg gjerne så langt vi kan.
Hvorfor går ikke kredittkortet mitt gjennom, og hvorfor ber nettstedet meg om å prøve et annet kort?
Når dette skjer, er det vanligvis fordi banken har satt begrensninger på kontoen. Kontakt banken din hvis kontoen din er begrenset, og fortell dem at du prøver å behandle en betaling.
Jeg har blitt belastet, men jeg kan ikke huske at jeg startet et abonnement. Kan du bekrefte om jeg har en konto hos dere?
For å hjelpe deg med å finne ut om du har en konto hos oss, foreslår vi at du prøver følgende trinn.
- Søk først i e-postene dine, inkludert spam-/søppelpostmappene dine, for å sjekke om du har en konto hos oss.
- Hvis du har en konto, kan du prøve å logge på via påloggingssiden. Hvis du klarer å logge på, bekrefter dette at du har en konto hos oss.
- Hvis du imidlertid ikke kan logge på, klikker du på «Glemt passord», skriver inn e-postadressen din og klikker på «Send». Vi sender deg en e-post med en lenke for å tilbakestille passordet ditt. Hvis du mottar denne e-posten, er dette enda en indikasjon på at du har en konto hos oss.
- Men hvis du ikke mottar en e-post med en lenke for å tilbakestille passordet ditt, og den heller ikke er i søppelmappen din, er det mulig du ikke har en konto hos oss.
Hvis du har prøvd trinnene ovenfor og er sikker på at du ikke har en konto hos oss, kan du ta kontakt for å få mer hjelp. Vi hjelper deg gjerne så langt vi kan. Vi ser frem til en rask løsning på denne saken.
Administrere abonnementet ditt
Hvordan avslutter jeg abonnementet mitt?
Det er enkelt å avslutte abonnementet! Følg disse raske trinnene:
- Logg på.
- Gå til «Innstillinger» fra oversikten ved å klikke på navnet ditt.
- Klikk på «Abonnement», og deretter «Avslutt».
Hvorfor mottok jeg ikke e-postbekreftelse på avslutning/refusjon/abonnement?
Vi ber deg om å ta deg tid til å sjekke spam- eller søppelpostmappen din, siden e-postbekreftelsen om avslutning, refusjon eller abonnement kan ha blitt sendt dit. Hvis du ikke finner den, kan du ta kontakt med oss, så hjelper vi deg mer enn gjerne så langt vi kan.
Hvordan kan jeg slette alle dataene mine permanent?
I henhold til GDPR har du muligheten til å be om sletting av all informasjon om deg som vi har i registrene våre, eller så kan du be om en kopi av denne informasjonen.
Hvis du abonnerer på ubegrenset tilgang:
- Logg på kontoen din.
- Gå til Personvernregler-siden vår, og følg instruksjonene i avsnitt 6(e) eller 6(g).
Hvis du er registrert, men ikke abonnerer på ubegrenset tilgang:
- Gå til påloggingssiden, og klikk på «Jeg har ikke opprettet en konto».
- Du mottar en e-post med instruksjoner om hvordan du bekrefter identiteten din.
- Når identiteten er bekreftet, kan du administrere dataene dine ved å følge instruksjonene i avsnitt 6(e) og 6(g) på siden for personvernregler.
Gi oss beskjed hvis vi kan hjelpe deg med noe annet.